Thursday, 28 March 2013
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုပ္ငန္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈဗဟိုေကာ္မတီကြပ္ကဲမႈေအာက္ရိွ ယာဥ္လိုင္းမ်ားမွ ယာဥ္မ်ားသည္ မတ္လ ၁ ရက္ေန႔မွ ၁၅ ရက္ေန႔အထိ ပထမလ၀က္အတြင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ သာယာနယ္နိမိတ္အတြင္းႏွင့္ အျပင္တြင္ ယာဥ္တိုက္မႈႏွစ္မႈ၊ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈ တစ္မႈ၊ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈတစ္မႈတုိ႔ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ေသဆံုးသူသံုးဦး၊ဒဏ္ရာ ရရိွသူ ကိုးဦးရိွခဲ့ေၾကာင္း မထသ (ဗဟို)မွ စာရင္းအရ သိရသည္။
မထသ(ၿမိဳ႕တြင္း) စီမံမႈေအာက္ရိွ ၂၁၁ အထူးယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္သည္ ယခုလ ၁ ရက္ေန႔ နံနက္၂ နာရီ ၄၅ မိနစ္ အခ်ိန္ခန္႔တြင္ အေနာက္ပိုင္းတကၠသိုလ္ သရက္ျခံဂိတ္တြင္ ညအိပ္ရပ္နားထားစဥ္ဂိတ္ဖြင့္ရန္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္က ေမာင္းႏွင္စဥ္ ယာဥ္၏ေအာက္၌ အိပ္ေန ေသာ ယာဥ္ေနာက္လိုက္အား ေနာက္ဘီး ျဖင့္ႀကိတ္မိသျဖင့္ ေသဆံုးသြားခဲ့သည္။
ယခုလ ၂ ရက္ေန႔ ည ၈ နာရီ အခ်ိန္ ခန္႔တြင္ သန္ျမန္သူယာဥ္လိုင္း စီမံမႈ ေအာက္ရိွ ၇၇ (အနီ)ဒိုင္နာယာဥ္သည္ ဒဂံုအေရွ႕ ၁၅၆ ရပ္ကြက္မွ ေတာင္ဒဂံု ၁၀၆ ဂိတ္ရင္းသို႔ ေျပးဆြဲစဥ္ ျပည္ေထာင္စုလမ္းမႀကီး ဒဂံုတကၠသိုလ္ မုခ္ဦးေရွ႕အေရာက္ ယာဥ္တစ္စီးအား ေရွာင္လိုက္ရာ အရိွန္မထိန္းႏိုင္ဘဲတိမ္းေမွာက္ခဲ့ၿပီး ယင္းျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ ယာဥ္ ေပၚပါ ခရီးသည္ က်ားေျခာက္ဦး၊ မ သံုးဦး၊ စုစုေပါင္းကိုးဦး ဒဏ္ရာရရိွခဲ့သည္။
မတ္လ ၈ ရက္ေန႔ နံနက္ ၈ နာရီ ၃၅ မိနစ္အခ်ိန္ခန္႔တြင္ ေျမာက္ပိုင္းခ႐ိုင္ စီမံမႈေအာက္ရိွ ၁၂၄ယာဥ္ႀကီးလိုင္းမွ ယာဥ္သည္ ဗိုလ္တေထာင္မွ လိႈင္သာ ယာသို႔ ျပန္စဥ္ ကမ္းနားလမ္းမွတ္တိုင္အေရာက္ လမ္းျဖတ္ကူးသူ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦးအား တုိက္မိၿပီးလဲက်ရာ ေရွ႕ယာ ဘီးျဖင့္ ႀကိတ္မိသျဖင့္ ယင္းအမ်ဳိးသမီး ေသဆံုးခဲ့သည္။
မတ္လ ၉ ရက္ေန႔ ညေန ၅ နာရီခြဲ အခ်ိန္ခန္႔တြင္ အေရွ႕ပိုင္းခ႐ိုင္စီမံမႈ ေအာက္ရိွ 'ဃ' ႀကိဳ/ပို႔ယာဥ္လိုင္းမွ ဘီအမ္ယာဥ္သည္ ေတာင္ဒဂံုစက္မႈဇုန္ မွ သဃၤန္းကြ်န္းသို႔ေမာင္းႏွင္လာစဥ္
ေလးေထာင့္ကန္လမ္းမႀကီး ျပည္ေထာင္စု တံတားအဆင္း စံျပေဈးမီးပြိဳင့္အေရာက္ ဘရိတ္ေပါက္ၿပီး ေရွ႕တြင္မီးနီ၍ ရပ္ထား ေသာ အေရွ႕ပိုင္းခ႐ိုင္ ၁၆၁ ယာဥ္လိုင္း မွ ဒိုင္နာယာဥ္ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ေတာင္းေအ့စ္ ယာဥ္တုိ႔အား တုိက္မိခဲ့သည္။
ယင္း ျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ ဒိုင္နာယာဥ္၏ ေနာက္မွ တြယ္စီးလာေသာ အမ်ဳိးသားတစ္ဦး ဦးေခါင္းတြင္ဒဏ္ရာရခဲ့သည္။
အဆုိပါ ဦးေခါင္းဒဏ္ရာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ေဆး႐ံု ႀကီးတြင္ ေဆးကုသမႈခံယူစဥ္ ည ၁၁ နာရီခြဲခန္႔တြင္ေသဆံုးသြားခဲ့သည္။
"ဒီတစ္လ ယာဥ္တုိက္မႈ၊ ယာဥ္တိမ္း ေမွာက္မႈ၊ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ေတြကို သံုးသပ္ၾကည့္တဲ့အခါ မဆင္မျခင္ေမာင္းႏွင္မႈ၊ အရိွန္ျပင္း ေမာင္းႏွင္မႈနဲ႔ ယာဥ္ေမာင္းျခင္း မကြ်မ္းက်င္မႈတုိ႔ေၾကာင့္ျဖစ္ရတာကို ေတြ႕ရတယ္"ဟု မထသ(ဗဟို)၊ စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရးဌာနခြဲမႉးဦးကာေက်ာ္က ေျပာသည္။
"ေနာက္ဆံုးျဖစ္စဥ္ကေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းဟာ ယာဥ္ကို မဆင္မျခင္ ေမာင္းႏွင္လာလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မီးပြိဳင့္ကို ေမာင္းရင္ အရိွန္ေလွ်ာ့ၿပီး ေမာင္းကို ေမာင္းရပါမယ္။ ဒါဟာစည္းကမ္းခ်က္ တစ္ခုပါပဲ။ ေနာက္ၿပီး ယာဥ္ေနာက္က ေနတြယ္စီးတာဟာ အရမ္းကို အႏၲရာယ္မ်ားပါတယ္"ဟု ၎က ေျပာသည္။
ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ား တစ္စီးႏွင့္ တစ္စီး စည္းကမ္းမဲ့စြာ အရိွန္ျပင္း ၿပိဳင္ေမာင္းေနမႈမ်ားအားမၾကာခဏ ၾကံဳေတြ႕ေနရၿပီး မထသ(ဗဟို)အေနျဖင့္လည္း ယင္းကဲ့သို႕ စည္းကမ္းမဲ့ ၿပိဳင္ေမာင္းေနမႈမ်ားအား ေလ်ာ့နည္းေအာင္ ကိုယ္ရကိုယ္ယူစနစ္ျဖင့္ ၀င္ေငြခြဲေ၀ယူေနရသည့္ စနစ္အစားလစာေပးစနစ္ ျဖင့္ ပုဂၢလိကပိုင္ယာဥ္လိုင္းကုမၸဏီမ်ားမွ စတင္က်င့္သံုးေျပာင္းလဲေစလိုသည္ဟုမထသ(ဗဟို)မွ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးလွေသာင္းျမင့္ က ေျပာသည္။
သီဟတိုး
The Myanmar Times
လုိင္းကား မေတာ္တဆမႈမ်ားေၾကာင့္ မတ္လ ပထမလ၀က္အတြင္း လူသံုးဦးေသဆံုး
Labels:
ျပည္တြင္းသတင္း