ရန္ကုန္၊ ဇူလိုင္ ၃
သီလဝါ အထူး စီးပြားေရးဇုန္အတြင္းရွိ ဖယ္ရွားေပးရမည့္ ေဒသခံမ်ားနည္းတူ ျပန္လည္ ေနရာခ်ထားေရး၊ လူမႈဘဝ ထိခိုက္ နစ္နာမႈအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးေငြႏွင့္ အလုပ္အကိုင္ ရရွိေရးတို႔ ေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ သီလဝါဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရး နယ္ေျမ အတြင္းရွိ ေဒသခံမ်ားက ေတာင္းဆိုၾကသည္။
ငါးဖမ္းလုပ္ငန္းကို အဓိက လုပ္ကိုင္ေသာ ယင္းေဒသခံမ်ားသည္ သီလဝါ ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ႏုိင္ရန္ ေျပာင္းေရႊ႕ေပးႏိုင္ေသာ္လည္း ကုန္းတြင္းပိုင္းတြင္ ျပန္လည္ ေနရာခ်ထားေပးပါက ငါးဖမ္းလုပ္ငန္း ဆက္လက္ လုပ္ကိုင္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေဘးေပါက္႐ြာ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအးထြန္းက ဆိုသည္။
“ေျပာင္းေပးရမယ္ဆိုရင္ ေရလုပ္သားေတြ ကမ္းနဲ႔ေဝးၿပီး ကုန္းေပၚေရာက္မယ္။ အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ ျပန္လည္ ထူေထာင္ေပးေစလိုပါတယ္” ဟု ၎က ေတာင္းဆိုသည္။
သီလဝါဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ယင္းနယ္ေျမအတြင္းရွိ ေဒသခံမ်ားကို ၁၉၉၅ ခုႏွစ္က ေလ်ာ္ေၾကးေငြ ေပးၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ သီလဝါ အထူး စီးပြားေရးဇုန္ သည္ သေဘာ သဘာဝခ်င္း မတူသည္ကို ေဒသခံမ်ား နားလည္ရန္ လိုေၾကာင္း ျမန္မာ့ ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးေက်ာ္ျမင့္က ရွင္းျပသည္။
“သီလဝါဇုန္လို ေလ်ာ္ေၾကးေတာင္းလို႔ေတာ့ မျဖစ္ပါဘူး။ ေတာင္းဆို ထားတာေတြကို အထက္ကို တင္ျပၿပီး ေနာက္တစ္ပတ္မွာ ထပ္ေတြ႕ ပါမယ္။အလုပ္အကိုင္ ရရွိေရးကိုလည္း ညႇိႏိႈင္း ေဆာင္႐ြက္ေပးပါမယ္” ဟု ဦးေက်ာ္ျမင့္က ဆိုသည္။
ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ဖယ္ရွားေပးရမည္ဆိုပါက ဖယ္ရွားေပးႏိုင္ေသာ္လည္း ေနစရာ ေျမတစ္ကြက္ျဖင့္ မလုံေလာက္ဘဲ ေနထိုင္ရန္ အိမ္ေဆာက္ စရိတ္၊ ေျပာင္းေရႊ႕ စရိတ္ႏွင့္ ဖယ္ေပး လိုက္ရေသာ ေျမေနရာအတြက္ ေဒသ ေပါက္ေစ်းအတိုင္း ေလ်ာ္ေၾကး ေပးေစလိုေၾကာင္း ေဘးေပါက္႐ြာမွ ဦးတင္အုန္းက ဆိုသည္။
သီလဝါဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္မည့္ ေျမကြက္အမွတ္ ၂၂ မွ ၂၆ အတြင္းတြင္ လူေနထိုင္မႈမရွိဘဲ စင္ကာပူကုမၸဏီ Wilmar က ေကာက္ပဲသီးႏွံ ကုန္တင္ကုန္ခ် တံတား တည္ေဆာက္ေနေသာ ေျမကြက္ အမွတ္ ၂၀ တြင္သာ လူေနထိုင္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယင္းေဒသခံမ်ား၏ ကန္႔ကြက္မႈေၾကာင့္ လုပ္ငန္း ဆက္လက္ ေဆာင္႐ြက္ရန္ ေႏွာင့္ေႏွးလ်က္ရွိေၾကာင္း ျမန္မာ့ ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ ၿမဳိ႕ျပ အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ ဦးျမသန္းက ေျပာၾကားသည္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ ေခ်းေငြ ယန္းဘီလီယံ ၂၀ ႏွင့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္က တာဝန္ယူ တည္ေဆာက္မည့္ သီလဝါ ဆိပ္ကမ္းသည္ ေျမကြက္အမွတ္ ၂၂ မွ ၂၆ အထိျဖစ္ၿပီး အကြက္ တစ္ကြက္သည္ ၃၇ ဧက (အက်ယ္ ၂၀၀ မီတာ၊ အရွည္ ၇၅၀ မီတာ) က်ယ္ဝန္းၿပီး တည္ေဆာက္ေရး ပထမအဆင့္ကို အမွတ္ ၂၅ ႏွင့္ ၂၆ တို႔တြင္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အမီ တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အထက္ပါ ပုဂၢဳိလ္က ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။
သီလဝါဆိပ္ကမ္းကို ေျမကြက္ ၃၇ ကြက္ အကြက္ခ်ထားကာ ပုဂၢလိက စက္သုံးဆီဆိုင္မ်ားက BOT စနစ္ျဖင့္ စက္သုံးဆီ တံတားမ်ား တည္ေဆာက္လ်က္ရွိၿပီး ေကာက္ပဲ သီးႏွံႏွင့္ အေထြေထြ ကုန္တင္ ကုန္ခ် တံတားမ်ားကိုလည္း ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ကုမၸဏီမ်ားက BOT စနစ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္လ်က္ ရွိသည္။
The Voice Weekly
သီလဝါ အထူး စီးပြားေရးဇုန္နည္းတူ နစ္နာေၾကးရလိုေၾကာင္း သီလဝါဆိပ္ကမ္း နယ္ေျမ ေဒသခံမ်ား ေတာင္းဆို
Labels:
ျပည္တြင္းသတင္း