လားရႈိး မန္ဆူ ရွမ္းဆရာေတာ္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းခန္း
Monday, June 03, 2013
လားရႈိးၿမိဳ႕ ပဋိပကၡေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ေပၚရွိ ေနအိမ္စြန္႔ခြာ ထြက္ေျပးေနရေသာ မြတ္စလင္ ၁ ေထာင္ေက်ာ္ကို ဒုကၡသည္စခန္း ဖြင့္လွစ္ လက္ခံ ထားေပးခဲ့ေသာ သီရိမဂၤလာ မန္ဆူ ရွမ္းဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွ
ေက်ာင္းထိုင္ ဆရာေတာ္ ပုညနႏၵကို ဧရာ၀တီသတင္းေထာက္ နန္းသီရိလြင္က ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းထားပါသည္။
ရွင္ပုညနႏၵသည္ မန္ဆူ ရွမ္းေက်ာင္းတြင္ ၂၄ ႏွစ္တိုင္ ေက်ာင္းထိုင္ခဲ့ၿပီး လားရႈိးပဋိပကၡ စတင္သည့္ ေမလ ၂၉ ရက္မွ စတင္ ထြက္ေျပးလာေသာ မြတ္စလင္ ဒုကၡသည္မ်ားကို လက္ခံထားခဲ့သည္။ ေမ ၃၀ ရက္ေန႔မွ စ၍ ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ နယ္ေျမရဲကင္းႏွင့္ ရဲစခန္းမ်ားတြင္ ခိုလႈံေနရသည့္ မြတ္စလင္မ်ား၊ လားရႈိးၿမိဳ႕ အနီးတ၀ိုက္ရွိ
ေတာင္ယာခင္းႏွင့္ ေတာေတာင္မ်ားသို႔ ထြက္ေျပး ပုန္းေရွာင္ ေနသူမ်ားကို လိုက္လံ ရွာေဖြ၍ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းအတြင္း ေနထိုင္နားခိုခြင့္ ျပဳခဲ့သည္။
ေမး။ ။ မြတ္စလင္ ဒုကၡသည္ေတြကို ဘယ္လိုလက္ခံ ျဖစ္သြားတာလဲ ဆိုတာ အမိန္႔ရွိပါ။
ေျဖ။ ။ သူတို႔က အကူအညီ ေတာင္းလာတာကလည္း တေၾကာင္း၊
ေနာက္ ေနရာအခက္အခဲေၾကာင့္လည္း ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္ ကာလမွာက တအားခက္ခဲတဲ့ အေျခအေနဆိုေတာ့ ဘာသာေရး တခုတည္း ၾကည့္ေနလို႔ မရဘူး။ လူမ်ိဳးေရး၊ စာနာမႈ ေတြ အားလံုး ေရွးရႈၿပီးေတာ့ ေလာေလာဆယ္မွာ ခိုကိုးရာ ေနရာေလး ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ျဖစ္သြားေအာင္၊ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္
ျဖစ္သြားေအာင္ အေျခအေန ဆိုးသည္ထက္ ပိုမဆိုးပါေစနဲ႔ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လက္ခံျဖစ္သြားတာ။ ဒီလို အေနအထားမ်ိဳးမွာ မြတ္စလင္မွ မဟုတ္ဘူး၊ ဘယ္လူမ်ိဳး ဘယ္ဘာသာမဆို ကူညီရမယ္။
ေမး။ ။ အခု လားရႈိးမွာ ျဖစ္သြားတဲ့ ျပႆနာကိုေရာ ဘုန္းဘုန္း ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ျဖစ္သြားတဲ့ အေနအထားမွာ ၿမိဳ႕ခံေတြ အေနနဲ႔ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အျပင္ပေယာဂေတြပိုမ်ားေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ ေနာက္တခုက ေကာလာဟလေတြ ဒါေၾကာင့္လည္း ႀကီးထြားလာတာလို႔ သံုးသပ္မိတယ္။ ရာဇ၀တ္မႈ တခုကို လူမႈေရးခုတံုး၊ ဘာသာေရး ခုတံုးလုပ္ၿပီးေတာ့ ဆူပူေအာင္ လုပ္တယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။
ေမး။ ။ ဒီႏွစ္ထဲမွာ အေတြ႔ရမ်ားလာတဲ့ ၉၆၉ အမွတ္တံဆိပ္နဲ႔ ၉၆၉ သံဃာေတြကိုေရာ ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ၉၆၉ က ဘာသာေရး သေကၤတ တခုပဲ။ ဘုရားဂုဏ္၊ တရားဂုဏ္၊ သံဃာဂုဏ္ကို သေကၤတ ယူထားတာ။ ဒီ ၉၆၉ ကို ခုတံုးလုပ္ၿပီး အၾကမ္းဖက္ လုပ္ရပ္ေတြ လုပ္တာကိုေတာ့ လက္မခံႏိုင္ဘူး။ ဒီဘက္မွာေတာ့ ဒီတံဆိပ္က သိပ္မပ်ံ႕ႏွ႔ံလာဘူး။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း ဒီဘက္ေဒသမွာ ဘာျပႆနာမွ မရွိဘူး။ အခုလားရႈိးမွာ ျဖစ္သြားတာ
ကလည္း ဘာသာေရးေၾကာင့္ဒီလို ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူး။ ေကာလာ ဟလေၾကာင့္ ဒီလို ျဖစ္တယ္လို႔ သံုးသပ္လို႔ ရတယ္။
ေမး။ ။ ဒီ မန္ဆူ ေက်ာင္းထဲမွာ မြတ္စလင္ ဒုကၡသည္
ေထာင္ဂဏန္းေက်ာ္ လက္ခံထားတယ္။ မြတ္စလင္ ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အၾကမ္းဖက္ခ်င္တဲ့ သူေတြကလည္း ရွိေနတယ္ဆိုေတာ့ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ ကိုယ့္ေက်ာင္းရဲ႕ လံုၿခံဳေရးကို စိုးရိမ္မႈ မျဖစ္ဘူးလား။
ေျဖ။ ။ ဒီမွာက်ေတာ့ စိုးရိမ္မႈ မျဖစ္ဘူးဆိုတာက တကယ့္ ေမတၱာနဲ႔
ေရွ႕ထားၿပီး လက္ခံထားတာ ျဖစ္တယ္။ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ကူညီပ့ံပိုးမႈလည္း ရေနတယ္။ ေဒသခံ ရွမ္း၊ ဗမာ၊ ဗုဒၶဘာသာလူထုကလည္း တကယ့္ ေမတၱာနဲ႔ ကူညီေနတယ္။ ဌာနဆိုင္ရာ အသီးသီးကလည္း ပ့ံပိုးေနေတာ့ လံုၿခံဳေရးကို စိုးရိမ္မႈ သိပ္မျဖစ္ဘူး။ စိတ္ခ်တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ မ်ားလာေတာ့ ၂ ေနရာ ခြဲဖို႔ ဆံုးျဖတ္ထားတာလည္း ရွိတယ္။ အားကစားရံုကို တ၀က္ပို႔မယ္။ က်န္းမာေရးအတြက္ပါ ေတြးၿပီးေတာ့ အခုလို ခြဲလိုက္တာ။ သတိ ၀ီရိယေတာ့ အားလံုး ထားရတာေပါ့။ အဘက္ဘက္ကေန ၾကည့္ေတာ့ မလိုတဲ့ သူေတြလည္း ရွိတယ္ဆိုတာ သိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို လက္ခံထားတာဟာ လူမႈေရးအရ၊ ဘာသာေရးအရ မဟုတ္ဘူး။ လူကို လူလို လူသားခ်င္း စာနာတဲ့အေနနဲ႔ အားလံုး ေခတၱခဏ တည္းခိုခြင့္ျပဳတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ ခိုကိုးရာမဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ကုိယ္ကလည္း ေနရာေပးႏိုင္တဲ့ အေနအထားမွာ ရွိေနေတာ့ အခုလို လက္ခံျခင္းျဖစ္တယ္။
ေမး။ ။ အရင္ကေရာ လားရႈိးၿမိဳ႕ထဲက မြတ္စလင္ ဘာသာေရး
ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈ ရွိလား။
ေျဖ။ ။ သူတို႔နဲ႔ ဆက္ဆံေရးက အားလံုး အဆင္ေျပပါတယ္။ ၿမိဳ႕ခံ နယ္ခံေတြက အားလံုး ညီညီညြတ္ညြတ္ စည္းစည္းလံုးလံုးရွိတယ္။
ေမး။ ။ လားရႈိးပဋိပကၡနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔၊ ေနာက္ၿပီး ဒီ ဒုကၡသည္ေတြနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ ဘာမ်ား ထပ္ အမိန္႔ရွိလိုပါေသးလဲ။
ေျဖ။ ။ ျမန္ျမန္ေလး ေအးခ်မ္းေအာာင္ပဲ အားလံုး ၀ိုင္း၀န္း ကူညီပါလို႔
ေျပာခ်င္တယ္။
Irrawaddy